Инфоурок Начальные классы Другие методич. материалыКонспект урока по бурятскому языку для 4 класса "Хэлэлгын хубинууд"

Конспект урока по бурятскому языку для 4 класса "Хэлэлгын хубинууд"

Скачать материал

Буряад хэлэнэй хэшээл 4-дэхи класс.

Хэшээл

Буряад хэлэн

класс

4-дэхи

Хэшээлэй янза

Дабталга. Хэлэлгын хубинууд.

Хэшээлэй зорилго

hургалгын:хубинуудаар hурагшадай мэдэсэ, шадабари,дадал онсодхохо; шалгаха; тэдэнэй удха шанарыень, асуудалыень зарим морфологическэ шэнжэнуудые дабтаха;

хүгжэлтын:hурагшадые зэргэсγγлгэ, тобшолол хэжэ hургаха;

хүмүүжэлгын:энхэ ябахын талаар хүмүүжүүлхэ; буряад хэлэндээ дуратай байхын хүмүүжүүлхэ;

Хэшээлэй технологинууд:

КСО (коллективный способ обучения), ИКТ, проблемнэ

Хэшээлэй ойлгомжо, hанал

Юумэнэй нэрэ, Υйлэүгэ, Тоогой нэрэ, Тэмдэгэй нэрэ

Түсэблэhэн дүн

Предметный правописные умения: – грамотно записывать слова и предложения; учебно-языковые: – уметь работать с текстом, задавать к нему вопросы; – определять часть речи; речевые: – пользоваться научным стилем речи при ответе на вопросы

Личностные: – оценивать свои достижения; – осознавать границу знания/незнания, стремиться преодолеть этот разрыв. Метапредметный: – принимать и сохранять учебную задачу; работать по предложенному учителем плану; высказывать свои предположения на основе учебного материала; осуществлять контроль за выполнением деятельности; совместно с учителем и одноклассниками давать оценку своей деятельности на уроке (р.); – формулировать учебные задачи; осуществлять информационный поиск; моделировать открытые свойства объектов; преобразовывать информацию из одной знаковой системы в другую; – проводить анализ с выделением существенных признаков, делать умозаключения и выводы; классифицировать, указывая на основание классификации; подводить под понятие (п.); – сотрудничать с учителем и сверстниками при решении учебной задачи; уметь полно и точно выражать свои мысли; владеть диалогической формой речи (к.)

Эмхидхэлгын оршом

Ажаябуулгын түхэл

Ресурс

Фронтальна

Бүлэг бүлэгөөр ажаябуулга

Индивидуальна

Номууд: Р.С.Дылыкова, Т.Б.Базаргуруева, Д.Б.Дугарова «Буряадхэлэн» 4-дэхи класс, : Р.С.Дылыкова, Т.Б.Базаргуруева, Д.Б.Дугарова « Ажалайдэбтэр», : Р.С.Дылыкова, Т.Б.Базаргуруева, Д.Б.Дугарова «Методическадурадхалнууд» ,Т.Б.Базаргуруева,Д.Д.Бальжинимаева, Д.Б.Дугарова «Ошохон»

доска, компьютер, учебник, презентаци, даабаритай карточканууд группа бүхэндэ; 



 

 

 

 

 

Хэшээлэй ябаса

Хэшээлэй шатанууд

Багшын ажаябуулга

Һурагшадай ажаябуулга

1

Эмхидхэлгын үе

Зорилго: hурагшадые хэшээлдэ бэлэдхэл;

-Сайн байна!.Ямар гое удэр бэ муноодэр! Бэе бэе руугаа хаража энеэебди. Бэрхээр ажал хэхэбди гэжэ би найданаб.

-Сайн байна!

 

 

 

 

 

2.

Υзэhэнөө дабталга

-Хэшээлэй эхилхэмнайгү?

Самбар дээрэ: дулаан,ерэбэ, хүхюун, саhан, хайлана,наран, тарилга, ургы, сэлмэг,hалбаржа, hайхан,шанга,шарана хабар

-Уншагты. – эдэ үгэнүүд юун тухайб?

-Хэшээлдээ хабар тухай хөөрэлдэхэбди

-Хэды бүлэг болохоор байнаб?

- Эдэ үгэнүүдые бүлэгтэ хубаагты.

Υшөө ямар хэлэлгын хубинуудые мэдэхэбта?

-Хэн манай хэшээлэй темэ хэлэхэб?

Манай хэшээлэй темэ: «Дабталга. Хэлэлгын хубинууд»

-Хэшээлдээ юу дабтахабди?

-хуби гэжэ юун бэ?

Бүхы юумэн дэлхэй дээрэ хубитай.

-Υшөө бидэ хэшээлдээ синквейн бэшэхэбди? Таанад синквейн бэшэжэ үзөө гүт?

Бидэ паараар,бүлэг бүлэгөөр хүдэлмэриеэ ябуулхабди.

-Эхилэе!

-гурбан бүлэг

Юумэнэй нэрэ,Υйлэ үгэ, Тэмдэгэй нэрэ

-Түлөөнэй нэрэ,Наречи,Дахуул үгэ.

 

-Хабар тухай

 

 

-Хэлэлгын хубинууд.

 

Мүнөө бидэ паарна ажал хэхэмнай.

-Хэлэлгын хуби тухай булта хэр зэргэ мэдэхэбта? ϴөрыгөө сэгнэгты! Шалгая!

Энэ таблица дүүрэн болгогты.(багша таблица хубаана)

Асуудалда харюу үгэгты:

-Ямар асуудалда харюусанаб?

-Юу тэмдэглэнэб?

-Яажа хубилнаб?

-Мэдүүлэл соо ямар гэшүүн болоноб?

Бэе бэеэ сэгнэгты. (парта дээрэхи«Минии амжалта»дээрэ харуулна)

-hайн мэдэнэб-

Дунда зэргэ мэдэнэб-

Муу мэдэнэб-

Υхибүүд даабари дүүргэнэ, өөрыгөө сэгнэнэ.

Юумэнэй нэрэ дабталга.

Самбар дээрэ: Хабар гээшэмнай хадын үбэрhөө саhан дээгүүр шаргаар бэшэ,харьялма горхоноор буужа ерэдэг.

1.Багша уншана

2.Υхибүүд уншана.

-Юун тухай хэлэгдэнэб?

- Ямар үгэ таанар мэдэнэгүйбта?

Словарна ажал: үбэрhөө,харьялма.

-словарь соо хайшан гэжэ үгэ бэдэрхэбибди?

-нэгэнтнай урагшаа гаража энэ үгэ словарь соо бэдэрэглэ.

Работа по парам

-Хэhэн таблицаяа хэрэглэн «Юумэнэй нэрэ»ологты. Асуудал табижа, падеж,залгалтаба тоо элирүүлэгты.

-слайдаар шалгая, зүб байбал-5, нэгэ-хоер алдуу-4,хахадынь зүб байбал-3 (минии амжалта)

 

 

 

 

-словарь соо үгэнүүд алфавидай еhоор бэшэгдэнхэй.

Словарь:үбэр- южный склон горы;с.50

Харьялма-бурный, бурливый; с.58

Хабар-нэрын падеж, нэгэнэйтоо.

Хадын-юунэй? Хамаанай падеж, нэгэнэйтоо.

Υбэрhөө-юунhээ? Гаралай падеж,нэгэнэйтоо.

Саhан-юун? Нэрын падеж,нэгэнэйтоо.

Шаргаар-юугээр?Зэбсэгэй падеж,нэгэнэйтоо

Горхоноор-юугээр? Зэбсэгэй падеж,нэгэнэйтоо

-Эдэ юумэнэй нэрэнүүдые олоной тоодо оруулагты, залгалта тэмдэглэгты.

-Юумэнэй нэрэнүүд булта олоной тоодо ородоггү?

Хада-хаданууд,үбэр-үбэрнүүд,саhан- ?????, шарганууд,горхон-горхонууд

Падежаар зохилдуулагты

Энэ даабари зүб дүүргэхын түлээ, юумэ мэдэхэ еhотойбди.

Задание по группам. Шалгая.

-падеж, асуудалнуудые, зохилдолой 1-дэхи ба хоердохи аргануудые,залгалтануудые

Н.п.үбэр, шарга

Х.п.үбэрэй,шаргын

З.п.үбэртэ,шаргада

Υ.п.үбэрые,шаргые

Зб.п.үбэрөөр,шаргаар

Хм.п.үбэртэй,шаргатай

Г.п.үбэрhөө,шаргаhаа

3.

Физминутка

Нэгэн, хоер – бодоелдаа,

гурба, дурбэ, –эрьелдэелдаа

таба ,зургаа – альгаа ташая

долоо, найма – гараа ургэе

юhэ, арба – hууридаа hууя.

Υйлэ үгэ дабталга.

Таблица хэрэглэн

1.Хабар гээшэмнай хадын үбэрhөө саhан дээгүүр шаргаар бэшэ,харьялма горхоноор буужа ерэхэ.

-Уншажа,үйлэ үгэ олое. Сагыеньэлирүүлэгты.

-Ямар сагай үйлэ үгэ бэ?

-Энэ үгые бэшэ сагуудта оруулая.

Шалгая.

 

 

-буужа ерэхэ

-мүнөө саг

 

-Υнгэрhэн саг-ерээ

ерээдүй саг-ерэхэ.

Тэмдэгэй нэрэ дабталга.

Хабар гээшэмнай хадын үбэрhөө саhан дээгүүр шаргаар бэшэ,харьялма горхоноор буужа ерэхэ.

-Тэмдэгэй нэрэ ологты.

Харьялма-ямар?-шанар тэмдэглэнэ

Синоним

(адлирхуу удхатай), антоним (харша удхатай)

-буряад хэлэмнай баян. Мүнөө адлирхуу ба харша удхатай үгэнүүдые оложо туршая.

1.Дулаан-хүйтэн,

Хүхюун-уйдаха

Сэлмэг-бүрхэг

hайхан–муухай

2.Дулаан-

Хүхюун-баяртай

Сэлмэг-

hайхан–гоё

-Тэмдэгэй нэрэ манай хэлэлгэ ямар болгоноб?

4.

Творческо ажал

Работа в группах

-синквейн зохеое

Нэгэдэхи мүр- юумэнэй нэрэ

Хоердохи мүр-2 тэмдэгэй нэрэ

Гурбадахи мүр- 3үйлэ үгэ

Дүрбэдэхи мүр- hанамжа,бодол

Табадахи мүр- минии (личное отношение к теме)

5.

Хэшээлэй дүн

-Хэшээлдээ ямар ажал ябуулаабди?

Хэр hонин байгааб?

«Минии амжалта» соо сэгнэе!



Н.п.юун? үбэр, шарга

Х.п.юунэй? үбэр__,шарг___

З.п.юундэ? үбэр__,шарга___

Υ.п.юуе?үбэр___,шарг____

Зб.п.юугээр? үбэр__,шарг__

Хм.п.юутэй? үбэр___,шарга____

Минии амжалта

Шулуутын эхин  һургуулиин, 4-дэхи ангиин һурагша

_____________________________________

(фамили, нэрэ)

 

Даабаринууд

Θөрыгөө сэгнэнэб

Намайе сэгнэнэ

1.

hайн мэдэнэб-

Дунда зэргэ мэдэнэб-

Муу мэдэнэб-

2.

hайн мэдэнэб-

Дунда зэргэ мэдэнэб-

Муу мэдэнэб-

3.

hайн мэдэнэб-

Дунда зэргэ мэдэнэб-

Муу мэдэнэб-



Хэшээлэй дүн

Би: 1. Ехэ урматайб

2. Ажалаараа дунда урмашанаб

3. Ажалаараа урмашанагүйб.

Хэшээл: 1. Бүхы хэлэлгын хубинуудые һанааб.

2. Нэгэ хэды алдуу хэнэб.

3. Хэлэлгын хубинуудые мэдэнэгүйб.

Бидэ: 1. Бүлэг соо ехэ ажал хээб.

2. Бүлэг соо дунда зэргээр ажал хээб.

3. Бүлэг соо ажал хээгүйб

 

Просмотрено: 0%
Просмотрено: 0%
Скачать материал
Скачать материал "Конспект урока по бурятскому языку для 4 класса "Хэлэлгын хубинууд""

Методические разработки к Вашему уроку:

Получите новую специальность за 3 месяца

Патентовед

Получите профессию

Няня

за 6 месяцев

Пройти курс

Рабочие листы
к вашим урокам

Скачать

Скачать материал

Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

6 663 944 материала в базе

Скачать материал

Другие материалы

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.

  • Скачать материал
    • 16.01.2020 640
    • DOCX 54.1 кбайт
    • Рейтинг: 4 из 5
    • Оцените материал:
  • Настоящий материал опубликован пользователем Сумишевская Юлия Владимировна. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт

    Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.

    Удалить материал
  • Автор материала

    Сумишевская Юлия Владимировна
    Сумишевская Юлия Владимировна
    • На сайте: 3 года и 4 месяца
    • Подписчики: 0
    • Всего просмотров: 80878
    • Всего материалов: 217

Ваша скидка на курсы

40%
Скидка для нового слушателя. Войдите на сайт, чтобы применить скидку к любому курсу
Курсы со скидкой

Курс профессиональной переподготовки

Технолог-калькулятор общественного питания

Технолог-калькулятор общественного питания

500/1000 ч.

Подать заявку О курсе

Курс профессиональной переподготовки

Методика организации образовательного процесса в начальном общем образовании

Учитель начальных классов

300/600 ч.

от 7900 руб. от 3650 руб.
Подать заявку О курсе
  • Сейчас обучается 2688 человек из 84 регионов
  • Этот курс уже прошли 12 482 человека

Курс повышения квалификации

Каллиграфия. Искусство красивого почерка

36/72 ч.

от 1700 руб. от 850 руб.
Подать заявку О курсе
  • Сейчас обучается 1472 человека из 84 регионов
  • Этот курс уже прошли 4 794 человека

Курс повышения квалификации

Актуальные вопросы теории и методики преподавания в начальной школе в соответствии с ФГОС НОО

72 ч.

2200 руб. 1100 руб.
Подать заявку О курсе
  • Сейчас обучается 390 человек из 66 регионов
  • Этот курс уже прошли 2 218 человек

Мини-курс

Современные медиа: экономика, системы и технологии

3 ч.

780 руб. 390 руб.
Подать заявку О курсе

Мини-курс

Фитнес: вопросы здоровья и безопасности во время тренировок

3 ч.

780 руб. 390 руб.
Подать заявку О курсе

Мини-курс

Комплексный подход к работе с детьми с тяжелыми нарушениями развития

6 ч.

780 руб. 390 руб.
Подать заявку О курсе